Mafia III review

Written by Gamercc on . Posted in Xbox One

Mafia II blijft een van de meest memorabele titels van de vorige generatie consoles. Het verhaal stak briljant in elkaar en hoewel de gameplay niet de meest innovatieve was, bleek het totaalpakket nog lang nazinderen door de fraaie plot die naadloos verweven was met combat, controls en beleving. Mafia III had dus grote schoentjes te vullen en op het eerste gezicht leek dat moeiteloos te gaan. Een fantastische setting, een fraaie plot met hier en daar wat maatschappijkritiek die tegenwoordig heel actueel is in de states en een overheerlijke soundtrack. Wat kon er nog mis gaan? Wel, een paar dingen blijkbaar.

Ride 2 review

Written by Gamercc on . Posted in Xbox One

Racegames genoeg, maar racegames met tweewielige bolides in de hoofdrol? Nee, die zijn uiterst zeldzaam. De voorbije jaren hebben de motor-aficionados met het verfoeilijke Motorcycle Club geen traktatie gekregen en ook vorige jaar kon Milestone met Ride niet overtuigen. Milestone is nochtans dé autoriteit op het vlak van racetitels, dus de lauwe recensies die de game toen kreeg spoorde hen aan om beter te doen. Het resultaat? Het toepasselijk geheten Ride 2. Maar of de gouden touch van Milestone ook van deze game een topper maakt? Een twijfelgeval.

FIFA 17 review

Written by Gamercc on . Posted in Xbox One

Terwijl we vorig jaar de implementatie van vrouwenteams en de Draft-modus als nieuwigheden kregen in de nieuwe FIFA, is die eer deze keer weggelegd voor The Journey. Inderdaad, FIFA heeft er een verhaalmodus bij. En hoewel we in het begin ook heel sceptisch waren - Minecraft heeft met z’n Story Mode ook goed gescoord - moeten we toegeven dat het relaas van Alex Turner en diens eerste passen op het groen van de Premier League bijster goed in elkaar stak. Maar moet de nieuwe FIFA het enkel daarvan hebben? Of kan de game uitpakken met nog andere vernieuwingen? Wel, ja en nee.

Destiny: Rise of Iron DLC review

Written by Gamercc on . Posted in Xbox One

Destiny is voor ondergetekende, en waarschijnlijk voor zoveel andere gamers, een echt ‘specialleke’. Je wordt er enerzijds verschrikkelijk rancuneus van als je voor de zoveelste keer géén goede loot vindt in de Raid, anderzijds is het zo gelukzalig belonend als dat ene stuk valt waar je al zo lang naar op zoek bent. Dat vat ook perfect het lange traject van Destiny samen: toen de game gelanceerd werd waren er meteen voor- en tegenstanders, waarbij die eersten werden beloond als ze bleven verder spelen. De release van latere porties DLC zorgden voor dezelfde gemengde gevoelens, gezien het duidelijk was dat er iéts in Destiny zat, maar dat niet altijd even goed aan de oppervlakte kwam bovendrijven. The Taken King DLC was voor de eerste keer een perfect schot in de roos, deze Rise of Iron poogt datzelfde niveau door te trekken.