Splatoon 2 review

De verf is nog maar net droog of we mogen ‘m al opnieuw overschilderen. Met Splatoon 2 pakt Nintendo uit met de opvolger van Splatoon, die nog maar net twee jaar oud is. Hierdoor lijkt de game voor de eigenaars van de eerste Splatoon op het eerste zicht misschien eerder als een uitgebreide DLC, maar dat is slechts schijn. Splatoon 2 heeft meer in z’n mars dan de eerste ooit had en ziet er op de Switch nog beter uit dan de allereerste. De opzet van de game is natuurlijk nog altijd hetzelfde. Met je inktvis-volkje dien je de map waarop je speelt zoveel mogelijk te schilderen in de kleur van je team. Dat levert dan weer de opzet voor een heel aantal leuke modi die naast heel veel inkt ook heel veel tijd van je gaan opslorpen. Maar dat is met een game als deze hoe dan ook geen probleem.

Mario Kart 8: Deluxe review

Met Mario Kart 8 Deluxe is de eerste kart-game op de Switch een feit. Maar de eerste originele kart-game? Daar moeten we nog even op wachten, gezien deze titel niet meer (maar zeker ook niet minder) is dan de Mario Kart 8-titel die we enkele jaren geleden op de Wii U tegenkwamen. Die game scoorde op deze website hoge punten, mede door de fantastische visuals en heerlijke gameplay die – ondanks pittige voorgangers – erg innovatief overkomt. Met deze nieuwste versie krijg je als Switch-eigenaar die hele game voorgeschoteld, inclusief alle DLC’s en nog tal van extra’s.

Syberia 3 review

Je moet al ettelijke jaren op je game-meter hebben staan om van het bestaan van de Syberia-reeks af te weten. Zo is het al dertien jaar geleden dat we met Syberia 2 in de weer mochten gaan en de point-&-click-capriolen van protagoniste Kate Walker beleefden. Een hobbelig parcours en een wachttijd van Duke Nukem Forever-esque proporties later en het derde deel in de reeks is een feit. Dat de game er meteen goed invliegt blijkt al snel in de eerste vijf minuten, al wordt het ook al vrij snel pijnlijk duidelijk dat videogames eerder rijpen als bananen dan goede wijn. Te lang laten liggen en je wilt ze niet echt meer aanraken.

Lego City Undercover review

Lego City Undercover zag in 2013 voor het eerst het levenslicht op de Wii U. Een atypische LEGO-game, want doorheen de afgelopen tien jaren kwamen we de gekleurde bouwblokken alleen maar tegen in videogames over bekende franchises, terwijl deze game met Chase McCain in de hoofdrol een geheel eigen creatie is. En wat bleek? De game was nog verdomd leuk, al schoot hij ten opzichte van andere LEGO-creaties op sommige vlakken tekort. Zo duurden de laadschermen enorm lang, ontbrak er een coop-element en waren technische mankementen meer regel dan uitzondering. Maar een fraaie wereld, goede cast en leuke homages aan tal van films en series maakten de game verdomd leuk. Vijf jaar later komt de game uit op de grotere consoles, maar blijken de kinderziektes aangepakt?

Snipperclips: Cut it Out Together! review

Het uiterst vrolijke Snipperclips is misschien wel een puzzelgame, toch is de game dé leukste partytitel die er momenteel voor de Switch te vinden is. De titel is er vooral om ons te laten zien wat de Joy-con-controllers in hun mars hebben, en dat doet het kleinood meer dan goed. In Snipperclips controleer je namelijk twee (of vier, hangt er vanaf met hoeveel je speelt) papieren ventjes die je - door elkaar te gebruiken - in de meest absurde vormen kunt knippen om zo de meer dan 60 puzzels te doorkruisen. Meer niet. Een übersimpel opstapje, maar wel eentje die ons kostelijker heeft laten lachen dan de doorsnee comedian.