UFC 3 review

Meer en meer wordt Mixed Martial Arts aanvaard door het brede publiek als zijnde sport. De populariteit van deze brutale vechtersbazen kent ongekende hoogtes mede dankzij een kijkcijferkanon als Conor McGregor die een aanstormend gevecht weet op te hypen als de beste. Hoewel Conor McGregor alomtegenwoordig is in de game en de showbizz, is UFC meer dan een goedkope poging om mee te surfen op het succes van de Ier. EA heeft gebruik gemaakt van de feedback van de vorige UFC games om de nodige aanpassingen uit te voeren. In de derde editie van UFC valt vooral op dat op grafisch vlak de game grote stappen vooruit zet. De vechters en arena's ogen realistischer dan ooit en slaan niet alleen de tegenstanders maar ook jezelf met verbazing. (pun intended)

Star Wars: Battlefront II review

Star Wars blijft een speciaal plekje in het hart hebben van ondergetekende. In mijn jeugd gefascineerd door de ruimtegevechten van de originele trilogie, in mijn puberteit naar de cinema gaan om de tweede trilogie steeds gefascineerd gade te slaan. Maar toen kwam de grote leegte. Jaren geen nieuwe film om naar uit te kijken, en ook qua games bleven we (toegegeven, de Lego-versie was wel leuk maar kon mijn honger niet stillen) verdweesd achter. Met de komst van Disney kwam er gelukkig beterschap, en na een fantastische Battlefront-game, was een vervolg niet meer dan logisch. Maar weet Battlefront 2 ook deze keer de juiste snaren te raken of schiet ‘ie Stormtrooper-gewijs alles mis?

Call of Duty: WWII review

Shooterfanaten over de hele wereld hebben hun slag thuisgehaald, Activision heeft de smeekbedes aanhoort. Call of Duty trekt eindelijk weer naar de setting waar het z’n grootste successen heeft gekend: Wereldoorlog 2. Een schril contrast met de vorige jaren, waarbij verticaliteit, snelheid en de meest absurde wapens schering en inslag waren. Dat ‘lekkers’ wordt deze keer ingewisseld tegen klassieke rifles en revolvers, een gebrek aan exosuits en heel wat sleutelwerk aan het tempo. Het levert een heel andere Call of Duty op dan die we van de voorbije jaren gewoon zijn, al zijn we daar helemaal niet rouwig om. Want het resultaat? Dat mag er zeker zijn.

Wolfenstein 2: The New Colossus review

Je hebt zo van die games die in het collectieve geheugen gegrift staan. Pacman is er uiteraard zo een van, Minecraft ook, maar met Wolfenstein kan je zeker ook van een klassieker spelen. Zelfs personen die nog nooit een controller in de hand hebben gehad, hebben al ooit van het bestaan van die illustere titel gehoord. Met zo’n fundamenten die boven het hoofd hangen, zou je denken dat menig ontwikkelaar bezwijkt onder de druk – wat in het verleden al enkele keren is gebeurd (we kijken naar jou, Duke Nukem). Maar toen Wolfenstein: The New Order enkele jaren geleden heel wat potten wist te breken, wisten we meteen ook dat het vervolg op die titel eveneens een schot in de roos ging zijn. En kijk, met Wolfenstein 2: The New Colossus krijgen we weer een toptitel van jewelste geserveerd die, ondanks z’n gruwelijke setting, ons helemaal wild kon maken.

Assassin's Creed: Origins review

Eindelijk keert Assassin's Creed na twee jaar terug met een splinternieuwe setting. Met deze gehypte ‘Origins’ hoopt elke fan op een game die je doorheen de hele verhaallijn aan het scherm kluistert. En weet je wat? Daar slaagt deze Origins wonderwel in. Op vrijwel ieder vlak lijkt de game beter te scoren dan z’n voorgangers en is hij simpelweg ook heel wat meer uitgediept. Ieder aspect van de voorbije titels is onder de loep genomen, uit elkaar gehaald, weer in elkaar gezet met een gepolijster eindresultaat tot gevolg. Maar hoe ziet zo’n perfecte Assassin’s Creed game er dan uit? We zetten alle feiten op een rijtje.