Crash Bandicoot N. Sane Trilogy review

Crash Bandicoot is niet louter verantwoordelijk voor een van mijn eerste ervaringen met videogames, het was ook mijn eerste keer dat ik van het zoete nectar van de gamenight heb mogen proeven. Lang na slaaptijd speelde ik op een zwoele zomernacht nog altijd met Crash en kornuiten, om dan om 5 uur ’s nachts tot het besef te komen dat we nog niets hadden opgeslagen en dat die memory card dan ook nog eens overvol bleek. Onze oplossing? Blijven doorspelen tot 10 uur om daarna naar de winkel te spurten om onze PlayStation van zo’n geheugenkaart te voorzien. En na enkele uren slaap gewoon verder te spelen natuurlijk. Zo'n 20 jaar later zijn we die eerste nacht niet vergeten, integendeel, we hebben er met deze trilogie enkele nieuwe op onze teller mogen toevoegen.

Get Even review

Na ettelijke uren gepompt te hebben in de psychologische thriller die Get Even is, zijn we na afloop nog altijd niet zeker of we het nu een meesterlijke game vonden, of de dertiende in een dozijn. Reden daarvoor is dat de game zelf continu balanceert op een dun lijntje tussen kwaliteitsvolle en goedkope gameplay, een tweestrijd die zich in ieder aspect van de titel vertaalt. Dat leverde een niet geheel foutloze rit op richting het einde, maar die eindspurt deed ons de meeste minpunten vergeten. Al zijn die minpunten jammer genoeg in veelvoud aanwezig.

MXGP 3 review

Fans van niche-sporten hoeven zich de afgelopen jaren al lang niet meer weg te steken. Handbal, Rugby en zelfs Hengelaars: allemaal hebben ze tegenwoordig een game die misschien geen kaskrakers zijn, maar wel fans van de sport zullen bekoren. Motocross is in onze contreien niet meteen een nichesport te noemen, maar eerlijkheidshalve is de racetak minder populair dan MotoGP of andere racers. Met MXGP3 serveert Milestone een nieuwe traktatie voor de liefhebbers, al is het maar de vraag of het ook andere gamers zal weten te overtuigen.

The Elder Scrolls Online: Morrowind review

Toen we de eerste voet aan wal zetten in Vvardenfell, konden we dat nostalgische gevoel van zo’n 15 jaar geleden niet van ons afschudden. Het was immers toen dat Morrowind het levenslicht zag en we ons hart verloren aan de serie die doorheen ons gamecarrière veel zou betekenen. De implementatie van Morrowind als extra lapje DLC was dan ook een zeer tactische zet, aangezien de nostalgici ‘m ongetwijfeld in huis haalden, maar ook omdat het ervoor zou zorgen dat er een hele frisse wind zou blazen doorheen The Elder Scrolls Online. Het eerste jaar van die titel was zonder overdrijven tumultueus te noemen, al lijken de meeste plooien gladgestreken en is het met de komst van Morrowind het ideale moment om terug in de game te komen.

Tekken 7 review

Voor een keer laten we de nostalgische gevoelens de vrije loop en verklaren we hier in de inleiding meteen onze liefde voor Tekken. Van de allereerste titel die we als snotneuzen verorberden lang na slaaptijd, tot Tekken Tag Tournament die we met vrienden in een bestofte kelder tackelden, om dan met de laatste paar stuks te eindigen die we op menig game night naar boven haalden. Het leukste aan al die potjes? Het feit dat je met jaren ervaring op de titel nog steeds het onderspit kunt delven tegen een nieuwkomer die met puur geluk de juiste knoppen wist in te drukken. Rancuneuze gevoelens leverde dat nooit op, want dat is simpelweg hoe Tekken is: hersenloos op elkaars muil rammen, en dat willen we op geen enkele manier veranderd zien. En hoewel Tekken 7 met genoeg vernieuwing uitpakt, is de kernboodschap hoegenaamd niet veranderd.