Mass Effect: Andromeda review

De originele Mass Effect-trilogie heeft bij menig gamer een speciaal plekje in het hart. De franchise was op talloze vlakken revolutionair te noemen en vooral de intrinsieke keuzes die je diende te maken zinderden nog lang na, zelfs al hadden we de game al enkele maanden niet meer gespeeld. Een mogelijk vervolg op de serie was dan ook een natte droom, dus toen Mass Effect: Andromeda werd aangekondigd konden we met onze vreugde geen blijf. En na tig uren rondcruisen op de Tempest met onze protagonist van dienst, Ryder, zijn we van één ding zeker: Mass Effect blijft een heerlijke serie. Maar helaas ook van een tweede ding: Andromeda is zelden zo goed als z’n voorganger.

FlatOut 4: Total Insanity review

Na het abominabele FlatOut 3: Chaos & Destruction moest er niet veel gedaan worden om van een beter vervolg te spreken. Maar laat het meteen duidelijk zijn: FlatOut 4 is niet alleen beter dan z’n voorganger, de game doet verdomd veel moeite om enige nostalgische gevoelens te ruimen en spelplezier hoog in het vaandel te houden. Die nostalgische gevoelens blijven er gelukkig nog wel, in die mate dat zelfs het menu en manier van presenteren een knipoog zijn naar de eerste twee, meest succesvolle games van de franchise. Maar is de serie anno 2017 nog altijd relevant genoeg om je te overtuigen? Nou, eigenlijk wel.

Lego Worlds review

Met Lego Worlds creëerde de speelgoedfabrikant de ultieme LEGO-game. Op papier dan. Het feit dat je digitaal in de weer kan gaan met een bodemloos vat aan verschillende stukjes is de natte droom voor elke LEGO-aficionado en iedereen die creatief in de weer wil en kan gaan. Jep, Lego Worlds is dé game die - door z’n bekende karakter - een volwaardige concurrent kon vormen voor het nog altijd immens populaire Minecraft, al strooien minder goed uitgewerkte controls en een te makkelijk verhaalelement ervoor dat de game nooit echt innovatief weet over te komen en het alleen maar moet hebben van z’n iconische/nostalgische status.

Tom Clancy's: Ghost Recon Wildlands review

Tom Clancy’s: Ghost Recon Wildlands heeft alles in huis om van een meesterlijke game te spreken. Met Bolivië presenteert de titel een innovatieve setting die met een gigantische oppervlakte over tal van verschillende plaatsen beschikt. Je krijgt een AI-team ter beschikking die je helpen opdrachten uit te voeren of die je kan inwisselen voor spelers van vlees en bloed. Er zijn tal van voertuigen beschikbaar, maar eveneens heel wat missies, zijmissies, medailles om te verzamelen, wapens om mee te schieten… Wildlands heeft quasi álles, maar is dat genoeg om je aan het scherm gekluisterd te houden? Wel, min of meer.

Hitman: eerste seizoen review

Toen IO Interactive aankondigde dat hun nieuwe, langverwachte Hitman-titel onder het mom van episodische releases op de gamewereld werd gelanceerd moesten we toch wel even de wenkbrauwen fronsen. Het business plan kenden we daarvoor enkel van de Telltale-games, maar aangezien die titels meestal op een lauwe manier werden onthaald konden we alleen maar concluderen dat ook deze Hitman eenzelfde lot was beschoren. Toch? Wel, niet dus. De game wist ons gedurende 9 maanden lang aan de hand van 6 afleveringen geregeld te boeien, in die mate zelfs dat we ze stuk voor stuk bleven herspelen - iets dat we zelden deden met die Telltale-titels. Nu krijg je alle zes afleveringen in één doosje, zonder dat je er tijd hoeft tussen te laten. Bedankt IO!