Far Cry 5: Hours of Darkness DLC review

Far Cry 5 bleek andermaal weer een schot in de roos voor Ubisoft. Het goudhaantje van het gamesconcern ging met sprekend gemak een aantal miljoen keer over de toog en de positieve kritieken - ook op deze website - bleven niet uit. Dat er een season's pass met enkele nieuwe lappen DLC ging zijn was al lang voor de release bekend, maar nu kregen we eindelijk dat langverwachte eerste stukje nieuwe content geserveerd. In Hours of Darkness plukt de game ons weg van de vertrouwde Americana-omgeving en worden we in de anti-Amerikaanse omgeving gedropt: het Vietnam in de jaren '55-'75. Als Amerikaanse soldaat moet jij het in een omgeving zien te redden die tjokvol Vietcong zit, op zoek naar een uitweg temidden een hel vol napalm, wilde beesten en Aziaten die je scalp willen. Niet slecht!

Far Cry 5 review

Toen Far Cry 3 hier enkele jaren geleden als game van het jaar werd gelauwerd hadden we niet verwacht dat Ubisoft op diezelfde lauweren bleef rusten. Integendeel. De Far Cry-franchise begon na dat succesverhaal Fifa- en Call of Duty-esque proporties aan te nemen, maar slechts in die mate dat ieder succes z'n voorganger steeds kon evenaren, of toch op z'n minst innovatief kon overtuigen. Zo staken we eerst het fan-tas-tisch hallucinerende Far Cry 3: Blood Dragon tussen de kiezen, om daarna naar Nepal te vliegen om met Far Cry 4 een heerlijke nieuwe setting te verorberen. Erna ging de game terug naar de roots met Far Cry Primal - een echte redactiefavoriet - om nu dan eindelijk uit te komen bij de volgende logische titel: Far Cry 5.

UFC 3 review

Meer en meer wordt Mixed Martial Arts aanvaard door het brede publiek als zijnde sport. De populariteit van deze brutale vechtersbazen kent ongekende hoogtes mede dankzij een kijkcijferkanon als Conor McGregor die een aanstormend gevecht weet op te hypen als de beste. Hoewel Conor McGregor alomtegenwoordig is in de game en de showbizz, is UFC meer dan een goedkope poging om mee te surfen op het succes van de Ier. EA heeft gebruik gemaakt van de feedback van de vorige UFC games om de nodige aanpassingen uit te voeren. In de derde editie van UFC valt vooral op dat op grafisch vlak de game grote stappen vooruit zet. De vechters en arena's ogen realistischer dan ooit en slaan niet alleen de tegenstanders maar ook jezelf met verbazing. (pun intended)

Star Wars: Battlefront II review

Star Wars blijft een speciaal plekje in het hart hebben van ondergetekende. In mijn jeugd gefascineerd door de ruimtegevechten van de originele trilogie, in mijn puberteit naar de cinema gaan om de tweede trilogie steeds gefascineerd gade te slaan. Maar toen kwam de grote leegte. Jaren geen nieuwe film om naar uit te kijken, en ook qua games bleven we (toegegeven, de Lego-versie was wel leuk maar kon mijn honger niet stillen) verdweesd achter. Met de komst van Disney kwam er gelukkig beterschap, en na een fantastische Battlefront-game, was een vervolg niet meer dan logisch. Maar weet Battlefront 2 ook deze keer de juiste snaren te raken of schiet ‘ie Stormtrooper-gewijs alles mis?

Call of Duty: WWII review

Shooterfanaten over de hele wereld hebben hun slag thuisgehaald, Activision heeft de smeekbedes aanhoort. Call of Duty trekt eindelijk weer naar de setting waar het z’n grootste successen heeft gekend: Wereldoorlog 2. Een schril contrast met de vorige jaren, waarbij verticaliteit, snelheid en de meest absurde wapens schering en inslag waren. Dat ‘lekkers’ wordt deze keer ingewisseld tegen klassieke rifles en revolvers, een gebrek aan exosuits en heel wat sleutelwerk aan het tempo. Het levert een heel andere Call of Duty op dan die we van de voorbije jaren gewoon zijn, al zijn we daar helemaal niet rouwig om. Want het resultaat? Dat mag er zeker zijn.