Fallout 4: Vault-Tec Workshop DLC review

Written by Gamercc on . Posted in PC

In tegenstelling tot Fallout 3 en Fallout: New Vegas scheert de DLC van Fallout 4 geen hoge toppen. Op één enkel brokje nieuwe content na - Far Harbour (die eigenlijk een beetje een rip-off was van Point Lookout) - biedt de Season’s Pass van de game geen echt grote vernieuwingen, met Automatron als een magere verhaallijn en drie stuks DLC die de in-game workshop centraal zetten. De laatste van die drie is de nieuwe Vault-Tec Workshop, veruit de meest uitgebreide van de Workshop-DLC’s. Kan deze de kwaliteit van de Season’s Pass nog ietwat omhoog trekken? Of blijven we - ook hier - met een leeg gevoel achter?

The Division: Underground DLC review

Written by Gamercc on . Posted in PC

The Division was een meer dan aardige titel, maar wel eentje die op het einde van de rit niet overeind kon blijven. In tegenstelling tot pakweg Destiny zat de end-game met losse haken aan elkaar en bleven slechts een handvol overtuigd om nog verder te blijven spelen - voornamelijk in de Dark Zone waar er goede loot te rapen viel. Met deze eerste brok DLC hoopt Ubisoft die oude spelers te overtuigen terug te keren naar het verlaten New York City, maar is de game hierdoor wel variërend genoeg om te blijven doorspelen?

Call of Duty: Black Ops 3 Descent DLC review

Written by Gamercc on . Posted in PC

Call of Duty mag misschien wel verwijten krijgen dat er inspiratieloos wordt ontworpen, maar zeggen dat ze niet punctueel zijn kan vrijwel niemand ooit doen. De game wordt jaarlijks op een vaste datum uitgebracht, en ook de vier lappen DLC worden mooi over het jaar verspreid en tijdig uitgebracht. Descent is de derde in de reeks voor Black Ops III en net zoals de voorgaande packs introduceert deze vier multiplayermaps - waarvan eentje een remake is van een oude bekende - en een gloednieuw zombieverhaal.

LEGO Star Wars: The Force Awakens review

Written by Gamercc on . Posted in PC

Van sommige franchises kan je moeiteloos oplijsten in welk jaar hun games zijn verschenen. FIFA en Call of Duty krijgen er elk jaar een broertje bij, de Batman: Arkham-serie kende elke twee jaar een nieuwe titel en de BioShock-trilogie kreeg elk jaar een nieuwe worp. Van de LEGO-video games zullen we het release-proces nooit snappen. Elk jaar lijken we wel vier nieuwe LEGO-titels naar ons hoofd geslingerd te krijgen, al zijn we daar vrijwel nooit rouwig om. Zeker niet als de nieuwste telg in de druk bevolkte serie eentje is over Star Wars - toevallig de reeks waarmee we in 2005 kennismaakten met onze eerste LEGO-game ooit.

Valentino Rossi: The Game review

Written by Gamercc on . Posted in PC

Zelf krijg je ons met de beste wil van de wereld nooit op zo’n tweewieler, maar kijken naar ronkende motors en knieën die net niet over het asfalt schrapen doen we dan weer wel. Meer nog dan F1-bolides wordt hier duidelijk dat mens en machine één zijn, een enkele stuurbeweging en je vliegt met lijf en leden over de tarmac. Een heerlijke wisselwerking tussen organisch en mechanisch geweld, maar wel eentje die quasi nooit op het game-scherm kan worden overgebracht. Het recente Ride was ok, MotoGP 15 was in orde, maar echt hoge cijfers scoorden beide games nooit. Het nieuwe Valentino Rossi: The Game probeert daar nu verandering in te gooien, en in dat opzet lijkt de game op het eerste zicht wel te slagen.