Halo Wars 2 review

Eens om de zoveel jaar, wanneer de planeten op één lijn staan en het Wereldkampioenschap Voetbal eens niet door de Duitsers wordt gewonnen waagt een uitgever zich aan een real-time-strategy-titel op consoles. Deze keer is die eer gevallen aan Microsoft met de sequel van hun Halo Wars. Toepasselijk Halo Wars 2 gedoopt is deze tactische titel heel wat anders dan de shooter waarmee de franchise bekend is geworden, maar voor fans van de serie en van toppers in het genre - à la StarCraft of Medieval - is deze game simpelweg een heerlijk tijdverdrijf. Als je goed met de controls overweg kunt tenminste.

Hitman: eerste seizoen review

Toen IO Interactive aankondigde dat hun nieuwe, langverwachte Hitman-titel onder het mom van episodische releases op de gamewereld werd gelanceerd moesten we toch wel even de wenkbrauwen fronsen. Het business plan kenden we daarvoor enkel van de Telltale-games, maar aangezien die titels meestal op een lauwe manier werden onthaald konden we alleen maar concluderen dat ook deze Hitman eenzelfde lot was beschoren. Toch? Wel, niet dus. De game wist ons gedurende 9 maanden lang aan de hand van 6 afleveringen geregeld te boeien, in die mate zelfs dat we ze stuk voor stuk bleven herspelen - iets dat we zelden deden met die Telltale-titels. Nu krijg je alle zes afleveringen in één doosje, zonder dat je er tijd hoeft tussen te laten. Bedankt IO!

For Honor review

Op het eerste zicht lijkt For Honor een zoveelste third-person-actiegame, maar dan met de nadruk op melee-combat. Een actietitel is de game zeker en vast, maar de zoveelste? Daar kunnen we het niet mee eens zijn. For Honor lijkt een titel waar je snel mee aan de slag kunt gaan - en dat is ‘m ook - maar de onderliggende theorie en techniek onder de knie krijgen zal uren van je tijd vergen. Maak je dus klaar om aan de slag te gaan met vikingen, samurais en ridders die niets liever doen dan elkaars kop eraf hakken om de meest bloederige manier. En je zou ervan verschieten op hoeveel verschillende manieren je dat bloederig tafereeltje kan bewerkstelligen.

The Crew: Calling All Units review

Met The Crew deden Ubisoft en ontwikkelaar Ivory Tower iets wat nooit eerder echt was gedaan: een heuse MMOcaRPG maken. Het bleek een fantastische opzet: een miniatuurversie van de VSA waar je enkele uren voor nodig hebt om ‘m van kust tot kust te doorkruisen, terwijl je je auto steeds beter uitbouwt en ondertussen met andere spelers uitdagingen aangaat en races met sneltempo uitrijdt. Visueel zag het er allemaal spic & span uit, alhoewel de titel het op technisch vlak hier en daar liet afweten. Maar iets waar de game minder in scoorde was het multiplayerluik entertainend houden. Een eerste DLC bleek niet meteen overtuigend genoeg, dus hopelijk brengt deze Calling All Units soelaas.

Steep review

Het is een vreemd gegeven: elk jaar verschijnen er wel een twintigtal racegames, zeker twee voetbaltitels en zeker één handbal-spel, maar snowboarders en skiërs? Die worden in de kou gelaten. De laatste keer dat er een echt goed sneeuwspel werd uitgebracht was SSX van een paar jaar geleden, daarvoor was het SSX3 van nog meer jaren geleden (het verfoeilijke Shaun White Snowboarding hebben we diep in de sneeuw begraven). Dat is jammer, zeker gezien Steep bewijst dat deze extreme sporten wel degelijk hun plaatsje in de gamewereld verdienen. En dat doet de game meteen goed: je kan in Steep zowel skiën, snowboarden, paragliden en rondzweven met je wingsuit. En dat blijkt een gouden zet.