Mass Effect: Andromeda review

De originele Mass Effect-trilogie heeft bij menig gamer een speciaal plekje in het hart. De franchise was op talloze vlakken revolutionair te noemen en vooral de intrinsieke keuzes die je diende te maken zinderden nog lang na, zelfs al hadden we de game al enkele maanden niet meer gespeeld. Een mogelijk vervolg op de serie was dan ook een natte droom, dus toen Mass Effect: Andromeda werd aangekondigd konden we met onze vreugde geen blijf. En na tig uren rondcruisen op de Tempest met onze protagonist van dienst, Ryder, zijn we van één ding zeker: Mass Effect blijft een heerlijke serie. Maar helaas ook van een tweede ding: Andromeda is zelden zo goed als z’n voorganger.

Lego Worlds review

Met Lego Worlds creëerde de speelgoedfabrikant de ultieme LEGO-game. Op papier dan. Het feit dat je digitaal in de weer kan gaan met een bodemloos vat aan verschillende stukjes is de natte droom voor elke LEGO-aficionado en iedereen die creatief in de weer wil en kan gaan. Jep, Lego Worlds is dé game die - door z’n bekende karakter - een volwaardige concurrent kon vormen voor het nog altijd immens populaire Minecraft, al strooien minder goed uitgewerkte controls en een te makkelijk verhaalelement ervoor dat de game nooit echt innovatief weet over te komen en het alleen maar moet hebben van z’n iconische/nostalgische status.

Tom Clancy's: Ghost Recon Wildlands review

Tom Clancy’s: Ghost Recon Wildlands heeft alles in huis om van een meesterlijke game te spreken. Met Bolivië presenteert de titel een innovatieve setting die met een gigantische oppervlakte over tal van verschillende plaatsen beschikt. Je krijgt een AI-team ter beschikking die je helpen opdrachten uit te voeren of die je kan inwisselen voor spelers van vlees en bloed. Er zijn tal van voertuigen beschikbaar, maar eveneens heel wat missies, zijmissies, medailles om te verzamelen, wapens om mee te schieten… Wildlands heeft quasi álles, maar is dat genoeg om je aan het scherm gekluisterd te houden? Wel, min of meer.

Halo Wars 2 review

Eens om de zoveel jaar, wanneer de planeten op één lijn staan en het Wereldkampioenschap Voetbal eens niet door de Duitsers wordt gewonnen waagt een uitgever zich aan een real-time-strategy-titel op consoles. Deze keer is die eer gevallen aan Microsoft met de sequel van hun Halo Wars. Toepasselijk Halo Wars 2 gedoopt is deze tactische titel heel wat anders dan de shooter waarmee de franchise bekend is geworden, maar voor fans van de serie en van toppers in het genre - à la StarCraft of Medieval - is deze game simpelweg een heerlijk tijdverdrijf. Als je goed met de controls overweg kunt tenminste.

Hitman: eerste seizoen review

Toen IO Interactive aankondigde dat hun nieuwe, langverwachte Hitman-titel onder het mom van episodische releases op de gamewereld werd gelanceerd moesten we toch wel even de wenkbrauwen fronsen. Het business plan kenden we daarvoor enkel van de Telltale-games, maar aangezien die titels meestal op een lauwe manier werden onthaald konden we alleen maar concluderen dat ook deze Hitman eenzelfde lot was beschoren. Toch? Wel, niet dus. De game wist ons gedurende 9 maanden lang aan de hand van 6 afleveringen geregeld te boeien, in die mate zelfs dat we ze stuk voor stuk bleven herspelen - iets dat we zelden deden met die Telltale-titels. Nu krijg je alle zes afleveringen in één doosje, zonder dat je er tijd hoeft tussen te laten. Bedankt IO!