FIFA 18 review

De FIFA-franchise doet ieder jaar z’n uiterste best om de doorgewinterde voetballiefhebber te overtuigen van z’n kunnen. Dat doet ze door niet louter uit te pakken met een update van de bestaande teams, maar wel door jaar op jaar een innovatieve feature of extra te lanceren om het allemaal wat nieuw te houden. Twee jaar geleden was dat de implementatie van vrouwenteams, vorig jaar zagen we een story mode de kop opsteken en dit jaar? Wel, dat ligt iets minder voor de hand.

Project Cars 2 review

Het nieuwste paradepaardje van Slightly Mad Studios gaat verder onder de naam Project Cars 2. En het moet gezegd, het spel gooit hoge ogen. De schrijver van dit stuk was reeds grote fan van voorloper Project Cars, al kon dat jammer genoeg niet van iedereen gezegd worden… veel gamers haakten immers af door het relatief snel wegvallen van de grip op de weg (door het fout inschatten van bepaalde factoren) en doordat het een heel pak finesse vergde om de wagens te besturen met een gamecontroller. Ook speelden de initiële kinderziekten een rol bij de introductie van het spel. Maar blijken deze bij z'n opvolger verholpen?

Dishonored: Death of the Outsider review

De laatste creatie van Arkane Studios, Death of the Outsider, is een uitbreiding van het hoofdstuk van Dishonored 2 – een spel dat veel weg heeft van de voorgangers maar toch blijft innoveren dankzij extra vaardigheden en trajecten. Een extra stukje content dus, maar met net iets meer body dan een standaard DLC, gezien je het verhaal gerust als stand-alone titel kunt spelen zonder daarbij ooit een van de twee Dishonored-titels gespeeld te hoeven hebben. Mocht dat niet het geval zijn ga je waarschijnlijk heel wat verwijzingen missen, maar de game is entertainend genoeg waardoor de absolute leken dat tijdens hun hele playthrough geen enkel moment zullen merken.

Pro Evolution Soccer 2018 review

September is aangebroken en traditiegetrouw maken we ons dan op voor de start van de jaarlijkse voetbalhoogmis. Nee, dan hebben we het niet over de Champions League, bekerwedstrijden of interlands, wel over de nieuwe releases van voetbaltoppers FIFA en Pro Evolution Soccer. De strijd tussen de twee is uitgegroeid tot een rivaliteit die die van Ronaldo en Messi kan evenaren, ze gunnen elkaar het daglicht, maar stiekem willen ze allebei wel de beste van de wereld zijn. Meestal gooien ze jaarlijks de meest uiteenlopende features naar ons hoofd om die jaarlijkse titel te pakken al lijkt 2018 voor PES een overgangsjaar: echt veel vernieuwende dingen werden ons nog niet voorgeschoteld. Meer van hetzelfde dus, maar is dat per sé negatief? Nou, nee.

WRC 7 review

2017 is een absoluut topjaar voor fans van rallygames (denk maar aan het heerlijke Dirt 4 of de opkomende Project Cars 2 als absolute hoogtepunten), al belooft het met de lancering van WRC 7 nog straffer te worden. De titel is het officiële spel van het 2017 FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP. Een team van 50 man heeft samengewerkt om van deze editie de beste totnogtoe te maken; de nieuwste teams, auto’s (en bestuurders) zijn samen met de laatste WRC–tracks geïntregeerd in dit dynamisch racespel. En hoewel dit spel beter is dan zijn voorganger - en op veel plaatsen tal van verbeteringen heeft ondergaan - blijven sommigen aspecten helaas slecht scoren.