Velocity Ultra review

Written by Gamercc on . Posted in Handheld

Toen Velocity een jaar geleden als PS Mini op de wereld werd losgelaten werd de game uiterst lovend ontvangen. Ook op deze website kon de game op welverdiende lof rekenen, gezien de game als verticale shoot ‘m up zowel puzzelelementen kon combineren alsook snel en chaotisch schietgeweld. Een succes dat niet onopgemerkt kon blijven, dus maakt de game z’n intrede op een iets hoger stapje: de PlayStation Vita. Velocity Ultra is de nieuwe naam, maar aan de originele mix is er weinig veranderd: nog steeds is het de bedoeling om doorheen levels te waden zonder te sterven, waarbij je vijanden moet omleggen om betere wapens bij elkaar te sprokkelen.

Coconut Dodge Revitalised review

Written by Gamercc on . Posted in Handheld

Coconut Dodge Revitalised is dezelfde game die je drie jaar geleden nog als mini kon downloaden voor je PSP. Dat was zo’n drie jaar geleden, dus hoog tijd dat die game eer werd aan gedaan en overgezet werd naar de Vita – iets wat ook meteen de toevoeging Revitalized verklaart in de titel. Toch hoef je je daarbij niets anders voor te stellen dan de game die toen op je werd losgelaten: dit is gewoon krak dezelfde game als toen, met als enige extra de implementatie van trophies. Ideaal voer voor wie de game toen niet gespeeld had dus, vrij overbodige content voor de mensen die ‘m toen in huis haalden.

Soul Sacrifice review

Written by Gamercc on . Posted in Handheld

We kennen allemaal de huidige trend van beslissingen maken in de videogamewereld. In zowat alle games kan je 'baanbrekende' beslissingen maken die over het verdere spelerloop zullen, euh, beslissen. Gaande van The Walking Dead tot Call of Duty, iedere game verkoopt zichzelf als een interactieve novelle waarbij een tweede lees/speelbeurt nooit dezelfde zal zijn als de eerste. Bullshit. Geen enkele titel heeft zo'n beslissingssysteem kunnen implementeren die een échte invloed uitoefent op het verdere spelverloop. Althans, dat was tot we Soul Sacrifice op onze Vita opstarten.

Scribblenauts Unlimited 3DS review

Written by Gamercc on . Posted in Handheld

Toen Scribblenauts in 2009 op ons werd losgelaten was de game dé autoriteit op het vlak van een combinatie tussen gaming en creativiteit. In die game was het namelijk de bedoeling om je doorheen de puzzels te worstelen op je eigen manier: de titel doet een beroep op je eigen hersenspinsels waardoor vooral de fantasierijke geesten er enorm veel plezier aan beleefden. Van die laatste groep mensen waren er blijkbaar een heleboel, want opvolger Super Scribblenauts werd een regelrechte topper. Nu probeert de uitgever dat verhaaltje opnieuw over te doen door met Scribblenauts Unlimited op de proppen te komen.