Poochy & Yoshi's Woolly World review

Toen Yoshi’s Woolly World op de Wii U werd gelanceerd hadden we superlatieven te kort om de stijl van de titel te omschrijven. Het knip- en knutselwerk dat als esthetische stijl doorheen de game was geweven bleek een heerlijk opzet dat ietwat middelmatige gameplay met gemak kon verdoezelen. Maar zelfs met heerlijke visuals kon de game net niet genoeg variatie aan de dag leggen. Toegegeven, innoverende ideeën waren er, maar die werden slechts zelden ten volle benut. Met Poochy & Yoshi’s Woolly World komt de titel naar de 3DS, al zijn er enkele nieuwe elementen aan toegevoegd waardoor dit helemaal geen simpele port is. Integendeel.

World of Final Fantasy review

Final Fantasy is een raar beestje. In het verre Oosten is het een razend populaire game en ook in onze contreien is het een van de weinige Aziatische titels die potten heeft weten breken en kan concurreren met de duidelijk Westerse AAA-titels die we regelmatig krijgen voorgeschoteld. Niet alleen daarvoor is het een raar beestje, ook omdat er van de game - naast de officiële titels - tal van spin-offs zijn uitgebracht, of het nu gaat van games op je smartphone, Tekken-achtige brawlers of avonturen met ritme en muziek als voornaamste protagonist. Bij in dat rijtje ‘speciallekes’ kunnen we nu ook World of Final Fantasy thuisbrengen, een game die iets dichter bij het bronmateriaal onder te brengen valt, maar dan kleinschaliger. Letterlijk dan. Iedereen in de titel is bijzonder klein en dat levert een adjectief op dat we nochtans nooit in één adem met Final Fantasy hadden durven uitspreken: schattig.

Dragon Quest Builders review

Het onverhoopte succes van Minecraft heeft tal van ontwikkelaars en uitgevers aan het denken gezet. Veel games distilleerden bepaalde elementen uit de titel, sommige games bleken een exacte of slechte kopie. Zeggen dat Dragon Quest Builders zo'n kopie is zou de game niet veel eer aandoen, maar het is erg duidelijk waar men de mosterd is gaan halen. Gelukkig blijkt die mosterd slechts één ingrediënt in de grote smos van Dragon Quest Builders, want de sfeer van de originele is wel behouden en gaat hand in hand samen met de nieuwe craft en build-mechanics.

Sonic Boom: Fire and Ice review

Sonic is al jaar en dag een regelrecht icoon in het game-universum, al moet hij qua populariteit enorm onderdoen voor Mario, Link en zelfs Pokémon. Sonic-games zijn dan ook nooit echte trekpleisters in onze contreien, al betekent dat niet dat ze schaars zijn, integendeel. De hoeveelheid Sonic-games zijn quasi niet meer te tellen, deze Sonic Boom: Fire and Ice is het laatste wapenfeit in de franchise. Een van de grootste commentaren op de Sonic-games is dat er altijd te veel nadruk op snelheid ligt en te weinig op verkennen. Deze titel hoopt daar verandering in te brengen, al blijkt het eindresultaat behoorlijk vreemd.