FIFA 18 review

on . Posted in Xbox 360

De FIFA-franchise doet ieder jaar z’n uiterste best om de doorgewinterde voetballiefhebber te overtuigen van z’n kunnen. Dat doet ze door niet louter uit te pakken met een update van de bestaande teams, maar wel door jaar op jaar een innovatieve feature of extra te lanceren om het allemaal wat nieuw te houden. Twee jaar geleden was dat de implementatie van vrouwenteams, vorig jaar zagen we een story mode de kop opsteken en dit jaar? Wel, dat ligt iets minder voor de hand.

Pro Evolution Soccer 2018 review

on . Posted in Xbox 360

September is aangebroken en traditiegetrouw maken we ons dan op voor de start van de jaarlijkse voetbalhoogmis. Nee, dan hebben we het niet over de Champions League, bekerwedstrijden of interlands, wel over de nieuwe releases van voetbaltoppers FIFA en Pro Evolution Soccer. De strijd tussen de twee is uitgegroeid tot een rivaliteit die die van Ronaldo en Messi kan evenaren, ze gunnen elkaar het daglicht, maar stiekem willen ze allebei wel de beste van de wereld zijn. Meestal gooien ze jaarlijks de meest uiteenlopende features naar ons hoofd om die jaarlijkse titel te pakken al lijkt 2018 voor PES een overgangsjaar: echt veel vernieuwende dingen werden ons nog niet voorgeschoteld. Meer van hetzelfde dus, maar is dat per sé negatief? Nou, nee.

NBA 2K18 review

on . Posted in Xbox 360

Elk jaar staat de maand september gelijk aan de komst van een hele reeks nieuwe (of geüpdatete) sportgames. Kleppers zoals Fifa en Pes gaan al jaren mee en danken hun grote succes  aan een grote groep trouwe fans. NBA 2K18 kan je stilaan mee opnemen in deze lijst. Het is moeilijk te geloven dat, na het reeds zeer realistische en succesvolle NBA 2K17, er nog verbeteringen konden worden aangebracht. Ontwikkelaar Visual Concepts is er nog maar eens in geslaagd deze versie nóg te verbeteren waardoor je echt het verschil kan voelen tussen de skills van de verschillende spelers.

FIFA 17 review

on . Posted in Xbox 360

Terwijl we vorig jaar de implementatie van vrouwenteams en de Draft-modus als nieuwigheden kregen in de nieuwe FIFA, is die eer deze keer weggelegd voor The Journey. Inderdaad, FIFA heeft er een verhaalmodus bij. En hoewel we in het begin ook heel sceptisch waren - Minecraft heeft met z’n Story Mode ook goed gescoord - moeten we toegeven dat het relaas van Alex Turner en diens eerste passen op het groen van de Premier League bijster goed in elkaar stak. Maar moet de nieuwe FIFA het enkel daarvan hebben? Of kan de game uitpakken met nog andere vernieuwingen? Wel, ja en nee.

NBA 2K17 review

on . Posted in Xbox 360

De NBA 2K-games scoorden de afgelopen jaren driepunter na driepunter. Toegegeven, het Spike Lee-verhaal van afgelopen jaar bleek niet de meest loepzuivere zet, maar in het algemeen bleef de gameplay meer dan goed overeind en boden de andere modi genoeg vertier om je lang genoeg bezig te houden. Maar ook NBA 2K bleek met het sportgenre-syndroom te kampen, met name dat de jaarlijkse releases hun tol begonnen te eisen en kwantiteit de bovenhand kreeg over kwaliteit. Een ziekte waar ontwikkelaar Visual Concepts een remedie tegen ontwikkelde want spel-ervaring krijgt in deze NBA 2K17 de spotlight toebedeeld.