FIFA 17 review

on . Posted in Xbox 360

Terwijl we vorig jaar de implementatie van vrouwenteams en de Draft-modus als nieuwigheden kregen in de nieuwe FIFA, is die eer deze keer weggelegd voor The Journey. Inderdaad, FIFA heeft er een verhaalmodus bij. En hoewel we in het begin ook heel sceptisch waren - Minecraft heeft met z’n Story Mode ook goed gescoord - moeten we toegeven dat het relaas van Alex Turner en diens eerste passen op het groen van de Premier League bijster goed in elkaar stak. Maar moet de nieuwe FIFA het enkel daarvan hebben? Of kan de game uitpakken met nog andere vernieuwingen? Wel, ja en nee.

NBA 2K17 review

on . Posted in Xbox 360

De NBA 2K-games scoorden de afgelopen jaren driepunter na driepunter. Toegegeven, het Spike Lee-verhaal van afgelopen jaar bleek niet de meest loepzuivere zet, maar in het algemeen bleef de gameplay meer dan goed overeind en boden de andere modi genoeg vertier om je lang genoeg bezig te houden. Maar ook NBA 2K bleek met het sportgenre-syndroom te kampen, met name dat de jaarlijkse releases hun tol begonnen te eisen en kwantiteit de bovenhand kreeg over kwaliteit. Een ziekte waar ontwikkelaar Visual Concepts een remedie tegen ontwikkelde want spel-ervaring krijgt in deze NBA 2K17 de spotlight toebedeeld.

LEGO Star Wars: The Force Awakens review

on . Posted in Xbox 360

Van sommige franchises kan je moeiteloos oplijsten in welk jaar hun games zijn verschenen. FIFA en Call of Duty krijgen er elk jaar een broertje bij, de Batman: Arkham-serie kende elke twee jaar een nieuwe titel en de BioShock-trilogie kreeg elk jaar een nieuwe worp. Van de LEGO-video games zullen we het release-proces nooit snappen. Elk jaar lijken we wel vier nieuwe LEGO-titels naar ons hoofd geslingerd te krijgen, al zijn we daar vrijwel nooit rouwig om. Zeker niet als de nieuwste telg in de druk bevolkte serie eentje is over Star Wars - toevallig de reeks waarmee we in 2005 kennismaakten met onze eerste LEGO-game ooit.

Dark Souls III review

on . Posted in Xbox 360

Chumbawamba doet misschien niet meteen een belletje rinkelen, maar hun wereldhit Tubthumping ongetwijfeld wel: "I get knocked down/but I get up again/You're never gonna keep me down". Laat net dat een perfecte samenvatting zijn van de Dark Souls-franchise: aartsmoeilijk, frustrerend en verantwoordelijk voor talloze gebroken hardware, maar steeds erg voldoenend voor de gamers die op hun tanden bijten en ondertussen al aan het tandvlees zitten. De franchise zit reeds aan z'n derde telg, maar aan de originele succesformule is slechts bitter weinig veranderd. En dát is een erg goede zet.

Far Cry Primal review

on . Posted in Xbox 360

We hebben overschot van gelijk gekregen toen we Far Cry Primal vorig jaar uitriepen tot dé game om in 2016 in het oog te houden. De titel pakt uit met fantastische gameplay, heerlijke visuals, een aardig verhaal én een briljante setting. Ontwikkelaar Ubisoft recycleerde puike ideeën van eerdere edities en weet tegelijkertijd een geheel eigen ervaring neer te zetten. Far Cry Primal sleept ons aan de haren mee naar het prehistorische tijdperk, een era dat in videogameland nog maar bijster weinig werd verkend. Maak je dus maar op voor talloze heerlijke uren knots- en speerwerk temidden woeste mammoeten en venijnige sabeltandtijgers.